De volgende dag ging de wekker alweer vroeg, want we wilden op tijd bij de poort van Fairford zijn. Daar aangekomen bleek er al een rij te staan en konden we aanschuiven. Waar het weer gisteren Engels genoemd kon worden, was het vandaag super-Engels. Bewolking, strakke wind en horizontale regen vielen ons ten deel. Toen de eerste toestellen weggingen werd het iets beter en naarmate de dage vorderde werd het zelfs zonnig! Vrijwel alle toestellen vertrokken vandaag naar huis, met uitzondering van de F-35’s. Gelukkig maakte één van de F-35’s nog een vluchtje zodat ook deze gefotografeerd kon worden.
Om 16.00 uur werd er, toen vrijwel alle toestellen weg waren, koers gezet naar de boot. Ondanks een mega-file rond Londen waren we toch nog op tijd en konden we iedereen netjes op tijd weer op de verschillende locaties afzetten.
Er waren dit jaar vele hoogtepunten te noemen maar de demo van de F-35B was toch waar iedereen op zat te wachten. Waar in het verleden de Harrier nog al eens een wiebelende indruk maakte bij het hoveren, blijft de F-35B surrealistisch stil hangen. Erg indrukwekkend! Ook de F-22 demo was gaaf. Andere hoogtepunten waren de laatste demonstratie van Ramex Delta en de A400. Gecombineerd met een exotische static-show, waarin onder andere een Japanse KC-767, een Australische KC-30 en een Nieuw-Zeelandse B757, maakte deze editie tot een hele fraaie!
Tenzij er hele rare dingen gebeuren zal 4Aviation ook in 2017 weer richting RAF Fairford reizen voor het volgende bezoek aan de Royal International Air Tattoo.